Artikulacijski i fonološki poremećaji

Artikulacijski poremećaj: Poremećaji artikulacije predstavljaju najučestaliji poremećaj i najveći broj djece dolaze logopedu upravo zbog artikulacijskih poremećaja tj. poremećaja izgovora glasova. Artikulacijski su poremećaji poremećaji izgovora pojedinog glasa ili skupine glasova, a manifestiraju se kao: izostavljanje nekog glasa, zamjena jednog glasa drugim i nepravilan izgovor glasa. Uzroci tome mogu biti organski ili funkcionalni, a prisutne pogrešne su nesustavne (nesistemske). Za potpunije razumijevanje nesistematskih pogrešaka artikulacije potrebno je analizirati poremećaj na leksičkoj razini (fonološki aspekt).

Fonološki poremećaj: djeca s fonološkim poremećajima sklonija su produkciji multiplih pogrešaka izgovora što rezultira smanjenjem razumljivosti govora. Međutim, ona mogu izgovoriti pojedini glas , ali nisu uvijek sasvim sigurni gdje koji glas treba uporabiti, odnosno imaju nesigurnu sliku riječi. Kod fonološkog poremećaja teškoće postoje i u ostalim aspektima jezika.

Spremni za istraživanje? Otkrijte Muzej s nama!

Nalazite se na mrežnoj stranici muzejsko-edukativnih i kreativnih programa Muzeja grada Rijeke i Interpretacijskog centra tiskarstva TypeFlow priređenoj i posebno osmišljenoj kako bi koristila svima koji žele detaljno upoznati muzejsko-edukativne sadržaje, ali i kvalitetnije isplanirati posjet našem Muzeju odabirom prigodnog programa.

Više informacija u brošuri koju možete preuzeti ovdje

Otkrit ćete ...

Naučit ćete

Vesela kuća Benjinih zagonetnih slova

Na trenutak ćemo postati pravi mali glagoljaški slagari i tiskari. Polaznici će odraditi cijeli proces od slaganja riječi pomičnim slovima, do njihovog umetanja u tiskarsku prešu i otiskivanja. Obzirom da će otisnuti tekst zrcalno složiti (što nije nimalo jednostavno) steći će zvanje “glagoljskog stručnjaka” :). Upoznati ćemo naše lijepo pismo – glagoljicu, doznati poneku tajnu starih grafičara, morati biti spretni i brzi u slaganju, te pronalaženju pravih slova i sve to na zabavan način. Na kraju ćemo u ruke dobiti simpatičan suvenir kojeg možemo s ponosom staviti na zid svoje dječje sobe.

Izrada kampanula

U riječku je Šećeranu 1750-ih počeo stizati prekomorski sirovi šećer od trske, koji je kroz proces rafiniranja dobivao stožast oblik, poznat po raznim nazivima: šećerni stožac, glava šećera, šećerni šeširi i sl. Stari su ga Riječani nazivali kampanul, odnosno šećerno zvono.
Polaznici radionice imati će priliku okušati se u izradi malih šećernih glava, kakve su se svojedobno proizvodile u riječkoj Rafineriji šećera. Osim poticanja kreativnog i stvaralačkog izražavanja, dodatno se pridonosi i razvoju fine motorike ruku i prstiju, a muzejski prostor postaje mjesto aktivnog i zabavnog učenja djece.

Lov na blago

Potraga za blagom po stalnom postavu Muzeja garantira odličnu zabavu. Cilj ove igre je da sudionici što pažljivije prouče stalni postav Muzeja, poticanje razmišljanja i jačanje timskog duha. Sudionici igre su podijeljeni u timove (ovisno o broju sudionika) koji dobivaju listiće s unaprijed pripremljenim pitalicama, zadatcima i zagonetkama. Svi timovi kreću istodobno u potragu i svi rješavaju iste zadatke. Kroz potragu će otkrivati pojedine fotografije, slike, tekstove, citate prikazane u stalnom postavu i na listiću bilježiti odgovore. Ne pobjeđuje nužno najbrži tim već onaj koji riješi sve zadatke i pritom skupi najviše bodova. Po završetku rješavanja timovi se vraćaju na mjesto okupljanja, zbrajaju se bodovi i proglašava pobjednik.

stručna vodstva

U svrhu približavanja i prilagođavanja muzejskih sadržaja svim dobnim skupinama posjetitelja, a posebice predškolskog i školskog uzrasta muzej organizira stručna vodstva. Stručna vodstva mogu se organizirati kroz cijeli stalni postav muzeja ili kroz pojedini dio postava ili privremenu izložbu po izboru. Uobičajeno je da vođeni obilazak postava za školsku djecu i odrasle traje oko 60 minuta, dok se za predškolce organiziraju vodstva u trajanju od 30 do 45 minuta. Stručno vodstvo se organizira za grupne posjete, do najviše 25 osoba i održava ga muzejski pedagog ili kustos.

Stalni postav

Stalni izložbeni postav Muzeja organiziran je u dvije cjeline na dva kata Palače. Na prvom su katu prikazana tri stoljeća povijesti moderne Rijeke. Svaka je dvorana zaokružena cjelina s pojedinom temom iz gospodarske i društvene povijesti (o carskoj i državnoj gospodarskoj politici i Rijeci u 18. i 19. stoljeću, o Tvornici papira, riječkom torpedu i Rafineriji nafte, o Mornaričkoj akademiji i riječkom školstvu, o riječkim ideološkim previranjima, o emigraciji u Ameriku, o kazališnom životu…). Postav na drugom katu Palače posvećen je Riječkoj kompaniji (Tršćansko-riječko povlašteno trgovačko društvo), osnivačima Kompanije, riječkim pogonima, proizvodnji šećera te nasljednicima glavnog kompleksa Kompanije – Tvornici duhana i metalskoj tvornici Rikard Benčić.

kombinacija

Da bi boravak u Palači Šećerane bio nezaboravan i čim bolje iskorišten omogućeno je kombiniranje navedenih radionica i stručnog vodstva. Zašto u istom posjetu ne doživjeti kako su se nekad za vrijeme Gutenberga tiskale knjige (gdje ćete i sami imati prilike otisnuti koji primjerak), a zatim u nastavku razgledati stalni postav uz stručno vodstvo muzejske pedagoginje.

​​Ispunite prijavni obrazac  i odaberite vaš optimalan plan posjeta. Javiti ćemo vam se povratno oko dogovora detalja i mogućnosti realizacije vaših želja.

Pripremimo se za odlazak u muzej!

Naša želja je da što ugodnije provedete vrijeme u Muzeju i da vaš posjet bude što učinkovitiji. Stoga donosimo neke od preporuka koje vam mogu pomoći u tome.

Kontaktirajte nas prije planiranog posjeta/radionice.
Provjerite radno vrijeme i mogućnosti rezervacije posebnog termina ukoliko niste u mogućnosti organizirati posjet u redovno radno vrijeme Muzeja.
Unaprijed dogovorite vrstu planiranog posjeta (stručno vodstvo, radionica, konkretna tema posjeta).
Upoznajte djecu s ustanovom koju planirate posjetiti i uputite ih na primjereno ponašanje u kulturnoj ustanovi.
Osigurajte dovoljan broj osoba u pratnji.

Tijekom cijelog posjeta Muzeju surađujte s voditeljem/voditeljicom u svrhu sigurnosti djece u prostoru.
Potaknite djecu na aktivno sudjelovanje prilikom posjeta i za vrijeme trajanja radionica.
Zabavite se zajedno s djecom!

Po povratku iz Muzeja razgovarajte s djecom o njihovim i vašim dojmovima – jesu li zadovoljni, što im je bilo najzanimljivije i bi li ponovno posjetili Muzej.
Organizirajte prezentaciju dječjih radova, izradu informativnih panoa koji su proizašli iz posjeta Muzeju.
Upoznajte roditelje s rezultatima vašeg posjeta i potaknite ih da s djecom posjete Muzej.
Vaši dojmovi važni su i nama, stoga nam slobodno uputite povratnu informaciju o ostvarenom muzejskom posjetu/radionici i Vaše prijedloge za daljnju suradnju.

Sav potreban materijal za realizaciju radionica osigurava ustanova.

Preporučeni broj djece po terminu posjeta je naznačen pokraj odgovarajuće radionice. Skupina veća od tog broja ne osigurava kvalitetan i učinkovit posjet Muzeju.
Ukoliko je broj sudionika veći od preporučenog, a dogovorena tema posjeta je ista, mogu se organizirati i dvije skupine. U tom slučaju pri rezervaciji posjeta provjerite mogućnost angažmana dvaju voditelja i dogovorite razmak od najmanje 15 minuta između skupina.

posjetite nas

Najslađa Palača na obali mora

Vjerojatno najslađa Palača Šećera u regiji i jedina takva koja je zaista proizvodila šećer. 

Muzej se nalazi u obnovljenoj neobaroknoj palači, nekadašnjoj upravnoj zgradi riječke Rafinerije šećera.

Više možete saznati: ovdje

PRIJAVE ZA SUDJELOVANJE

Molimo da popunite sve rubrike. Želite li kombinirati pojedine radionice i vodstva odaberite njihove nazive u formi.

Po primitku popunjenog obrasca povratno ćemo vam se javiti kako bi dogovorili sve detalje posjete. U slučaju odabira više programa cijena se formira prema veličini grupe, odabiru radionica, terminu.  Dolaske na radionice molimo najaviti minimalno 3 dana ranije.

Upit možete poslati nižom formom ili mailom na: radionice@recir.hr

Cjenik redovnih pojedinačnih i grupnih ulaznica Muzeja grada Rijeke dostupan je ovdje

Rezervirajte termin

mag. logoped, voditeljica kabineta

Diana Firkelj

Diana je studentica 4. godine studija logopedije na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu u Zagrebu. Za studij logopedije odlučila se prvenstveno zbog zanimanja za jezike, ljudski mozak i razne oblike humane komunikacije. Njezino područje interesa uključuje neurorazvojne poremećaje, dvojezičnost, teškoće u učenju i oštećenja sluha. Uz redovite vježbe na fakultetu, dosadašnje iskustvo s djecom stekla je volontiranjem u domu za djecu i vrtiću, pružanjem podrške djeci s teškoćama u razvoju i izradi didaktičkih materijala. Kroz rad s djecom, roditeljima i mentorima kontinuirano širi svoja znanja te stječe dodatna iskustva u kliničkom radu i širi svjesnost o stručnim potrebama djece s poteškoćama u razvoju.

mag. logoped, voditeljica kabineta

Patricia Jović

Patricia je studentica 4. godine studija Logopedije na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu u Zagrebu. Odabrala je studij Logopedije jer je spoj njezinih različitih interesa. U budućnosti se vidi u području artikulacijsko-fonoloških poremećaja, poremećaja glasa, rane intervencije te kraniofacijalnih govornih teškoća. Osim toga, htjela bi prikupiti što više znanja i praktičnog iskustva u području poremećaja iz spektra autizma. Tijekom dosadašnjeg obrazovanja, volontersko je iskustvo stekla u vrtiću pružanjem podrške djeci s teškoćama u razvoju te pomaganjem u učenju i prilagodbi materijala za učenje. Iznimno se raduje radu s djecom školske i predškolske dobi.

Prof. Fonetike i Opće lingvistike

Vlasta Tomino

Kao apsolventica Fonetike, a već diplomiranu prof. Opće lingvistike, na poziv vizionara, akademika Petra Guberine, osnivača katedre za Fonetiku F. F. u Zagrebu i osnivača prestižnog svjetskog Centra “SUVAG”, obzirom na moje plesno iskustvo, počinjem raditi kao fonetski ritmičar s djecom predškolske dobi po verbotonalnoj metodi, na kojoj se baziraju rehabilitacijski postupci, u području govorne komunikacije. Praksa verbotonalnog sistema u središte stavlja čovjeka, njegovu potrebu da se izrazi govorom, jer je sam govor struktura sastavljena od zvuka i pokreta. Slijedom toga, nastavljam raditi preko dramatizacije, grupne rehabilitacije do individualne terapije, s djecom multidisciplinarne problematike. Cijeli svoj radni vijek, uz terapiju slušanja i govora, posvećuje radu sa studentima, uz dugi niz godina kao jedini demonstrator i mentor Poliklinike a paralelno radim i terapiju na stranom jeziku. Radeći u SUVAGU, sudionica sam mnogobrojnih i više vrsnih edukacija i projekata, kako u matičnoj kući tako i izvan nje. S 40 godina radnoga iskustva u Poliklinici “SUVAG”, odlazim u mirovinu 2018.godine, čime moje poslanje, ljubav i poziv ne prestaju.

mag. logoped, voditeljica kabineta

Ines Perović

Ines je diplomirala na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu 2023. godine na temu primjene jednostavnog jezika za djecu s disleksijom i jezičnim teškoćama. Obaveznu studentsku praksu na višim godinama studija odradila je u Kliničkoj bolnici Sveti Duh te u Centru za odgoj i obrazovanje Vinko Bek gdje je imala priliku upoznati se s različitim i višestrukim poremećajima i teškoćama. Tijekom studija bila je dio predsjedništva studentske udruge Logomotiva koja organizira mnoga edukativna predavanja, radionice i projekte. Ines je i jedna od osnivačica logopedskog podcasta DijaLOG koji je i danas još uvijek aktivan, a cilj ovog projekta je predstaviti logopediju široj populaciji. Podcast DijaLOG nagrađen je i Dekanovom nagradom za društveno koristan rad u široj zajednici pod naslovom „Jasno i glasno o logopediji: Promicanje logopedije putem novih medija“. Iz želje za upoznavanjem s obrazovnim sustavom u Hrvatskoj, ali i u svijetu, Ines je sudjelovala u Erasmus+ stručnoj praksi gdje je radila kao razredni asistent u Dibber International School Sollentuna u Stockholmu, Švedska.